De ict-servicdesk is van 1 mei tot de zomervakantie alleen nog ‘s ochtends bereikbaar.
Zowel het Servicedesk-loket in het entreegebouw als de digitale- en telefonische helpdesk zijn alle dagen na 13.00 uur niet meer bereikbaar. De afdeling ICT Bedrijf heeft vanwege personeelstekort moeten besluiten de openingstijden te verminderen. De bezetting van het team – waarop de afgelopen jaren al was bezuinigd – is dit voorjaar door ziekte en het vertrek van een medewerker met bijna de helft afgenomen.
“Dit hebben we nog wel een tijd kunnen opvangen door de grote inzet van het team, maar op een gegeven moment moesten we toch deze maatregel nemen”, aldus manager ICT Gertjan Flinterman. “Dat dit buitengewoon vervelend is voor studenten en medewerkers, is zonder meer waar. Maar binnen de huidige financiële beperkingen was er geen snelle oplossing mogelijk.”
De komende maanden onderzoekt Windesheim een herstructurering van alle diensten en ondersteunende processen. Tot die tijd mogen nauwelijks nieuwe medewerkers worden aangenomen. Inmiddels is toch besloten dat de vertrokken ict-medewerker mag worden vervangen. “Bij de start van het nieuwe studiejaar in september kunnen we gelukkig weer de gewone openingstijden herstellen.” (EM)